Kosten en inschrijven

Collegegeld

Wij brengen voor al onze programma’s de volgende tarieven in rekening:
€ 4.950,- per collegejaar van 60 EC vanaf 1 januari 2022

In dit bedrag zijn alle administratiekosten, inschrijfgeld, collegegeld, examengeld, en de toegang tot de leeromgeving inbegrepen.

Niet inbegrepen zijn eventuele lokatiekosten (als een speciale locatie wordt gehuurd, zoals de kloosterretraite van AD01)) en de verplichte boeken. De prijs voor de verplicht gestelde boeken voor de vierjarige bachelor opleiding bedraagt €500,- – €800,- (afhankelijk van gekozen modules).

* Partners van SDO die HBO-programma’s aanbieden bepalen
    zelfstandig de prijzen van hun aanbod.

Overige kosten

Voor verlenging van een studiejaar met meer dan zes maanden wordt opnieuw € 295,- aan inschrijf-, administratie en examengeld in rekening gebracht.

Inschrijven

De inschrijfprocedure bestaat uit het aanleveren van de volgende documenten en gegevens:

• Kopie diploma en cijferlijst hoogst genoten opleiding (minimaal MBO-4 of HAVO)
  • Curriculum Vitae (CV)
  • Facturatiegegevens zodat wij de factuur kunnen versturen
  • Indien beschikbaar: kopie getuigschriften van EVC’s en formulier vrijstellingsverzoek

De ingevulde formulieren en documenten dienen te worden gemaild naar info@sdo-hogeschool.nl
We zullen jouw inschrijving verwerken en heten je alvast van harte welkom bij SDO.

Na inschrijving kun je direct beginnen.

Financieringsmogelijkheden

Leven Lang Ontwikkelen

Wilt u een opleiding volgen en bent u jonger dan 56 jaar? Als u geen recht (meer) hebt op reguliere studiefinanciering, kunt u bij DUO soms toch geld lenen om uw collegegeld of lesgeld te betalen. Met het levenlanglerenkrediet kan iedereen zich blijven ontwikkelen.

De overheid wil werkenden en werkzoekenden, de individuele burger, stimuleren om zich te blijven scholen. Daarvoor zijn allerlei subsidieregels en aftrekmogelijkheden gecreëerd.  Bekijk hier het actuele overzicht. Belangrijke mogelijkheden zijn:

1. DUO: Levenslanglerenkrediet om particulieren (en reeds werkzaam) te ondersteunen.
      Bekijk hier de brochure over het Levenslanglerenkrediet:
      Brochure Levenlanglerenkrediet 2020-2021
    2. STAP-budget
      De overheid biedt alle werknemers in Nederland een STAP-budget (Stimulans ArbeidsmarktPositie) aan. Daarmee kunnen zo’n 100.000 tot 200.000 mensen per jaar aanspraak maken op een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000,- per persoon.

Geef aan als je je STAP-budget wilt inzetten voor de gedeeltelijke financiering van het collegegeld. Dan zetten wij de procedure in werking.

Vrijstelling aanvragen

Heb je relevante HBO-certificaten gehaald die je wilt laten beoordelen voor mogelijke vrijstellingen?

Dien dan een vrijstellingsverzoek in via het onderstaande vrijstellingsformulier en stuur dit ondertekend op naar info@sdo-hogeschool.nl. De kosten voor het indienen van een EVC’S beoordeling (eerder verworven competenties) kost €295,- (deze kosten vervallen bij inschrijving). Onze examencommissie zal het verzoek in behandeling nemen, hier hoef je echter niet op te wachten om je in te kunnen schrijven. Het collegegeldtarief wordt aangepast op basis van de uitkomsten van het vrijstellingsonderzoek en besluit van de examencommissie.

Download hier het Algemene vrijstellingsformulier
Download hier het Brandweer vrijstellingsformulier