Start van je studie

‘Hoe ziet mijn deeltijd / duale studie eruit?’

Dat is een vraag die wij vaak krijgen van nieuwe studenten. Het is logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent als je start met een studie bij SDO Hogeschool. Waar kun je al je lesstof vinden en met welk vak begin je?
We hebben deze informatie daarom voor je op een rijtje gezet.

De dag na je inschrijving

Je kunt gelijk beginnen want je krijgt toegang tot het nieuwe online leerplein van SDO. Daarop staan alle modules en afzonderlijke lessen. Je kunt zelfstandig aan de slag en voor vragen stuur je een bericht, je pakt de telefoon, of maakt een afspraak voor een online-overleg.

De dag na je inschrijving

Je begint met de eerste module

De eerste module gaat in op jouw persoonlijke effectiviteit. Je leest een prikkelend stuk over ons brein, hoe wij leren en waar je beter op moet leren letten. De complexiteit in onze omgeving neemt alsmaar toe en zo eenvoudig is het allemaal niet…

Je begint met de eerste module

Aan de slag met je eigen waardenprofiel

Je eerste taak is het leren duiden van je eigen waardenprofiel. Wat vind je belangrijk? Waar loop je op leeg? Dit verhaal bespreek je met één van de coaches van SDO.

Aan de slag met je eigen waardenprofiel

Op zoek naar jouw leerstijl

Hieraan gerelateerd ga je dieper in op jouw favoriete leerstijl. Ook daar hebben we een assessment voor. Jouw voorkeuren en jouw planning neem je met je studieadviseur door. SDO weet nu ook hoe wij jou het best kunnen ondersteunen bij je (leer)ambities.

Op zoek naar jouw leerstijl

Kies de onderwijsvorm die bij jou past

Inmiddels heb je aangeven of je ook groepsactiviteiten wil volgen, regelmatig bij SDO aanschuift in hun werkruimten en daar begeleid wordt, of dat je een eigen studietempo prefereert, zelfstandig studeert en regelmatig online overlegt met je docenten. Jij bepaalt!

Kies de onderwijsvorm die bij jou past

Je past kennis toe in je eigen werkomgeving

Je lesstof online is compact geschreven, met toetsvragen om te checken of je de stof goed hebt verwerkt. Uiteindelijk pas je het toe op je eigen werkomgeving, waardoor leren altijd praktisch relevant is en voordeel biedt aan je werkgever.

Je past kennis toe in je eigen werkomgeving

De eerste twee jaar: Associate degree

SDO hanteert relatief weinig leerboeken, met name in de Ad-fase. Wij bieden eigen leermateriaal (online en fysiek): compact, modern en relevant. De focus is gericht op het beheren en verbeteren van processen, zowel de primaire – waarden toevoegende – en ondersteunende processen.

De eerste twee jaar: Associate degree

De laatste 2 jaar: Bachelorfase

De bovenbouw, de laatste twee jaar van je opleiding, is systeemgericht, waardoor meer aandacht is voor inzicht, samenhang en toepasbaarheid. Je leert complexe situaties beter doorgronden. In de bachelorfase maak je kennis met veel topliteratuur en is veel ruimte voor keuzemodulen en eigen ingebrachte thematiek.

De laatste 2 jaar: Bachelorfase

Nu weet je hoe jouw opleiding bij SDO eruitziet.

Wil je meer weten over de studielast en onze beloften aan studenten?

Nog niet ingeschreven?

Heb je een vraag?